Gå til hovedinnhold

Info til kunder på Sandøya

Vi installerte fiber fra Telenor til Samtlige kunder på Sandøya i Tvedestrand i 2018.
Resten av denne artikkelen er derfor ikke lenger relevant. Har du hus eller hytte på Sandøya og mangler fiber, ta kontakt med Telenor kundeservice.

-----

Vi har laget et skjema for dere som har bestilt Telenor/CanalDigital fiberbredbånd på Sandøya. Det er en fordel at så mange som mulig fyller ut dette skjemaet da det vil hjelpe oss å planlegge installasjonen, som igjen vil medføre at dere får fiber fortere :)
Det ligger også mye informasjon til dere mellom spørsmålene i dette skjemaet.
Klikk her: https://goo.gl/forms/H9wa9WbWIQqIxLOI3
OBS: Ignorer eventuelle meldinger fra CanalDigital om installasjonstidspunkt - det er kun jeg som kan fortelle nøyaktig når jeg kommer...

Vi har sendt email til alle. Dersom du ikke har fått en email fra meg, er det mulig jeg ikke har riktig email adresse. Dersom det er tilfelle, legg gjerne inn email adressen din i "Annet" feltet helt på slutten av skjemaet.

Finner du ikke adressen din på skjemaet?

Sjekk statusen på bestillingen din her:
http://ronny.ager-wick.com/sandoya-kundeliste/
Du kan bruke søkefeltet oppe til høyre eller scrolle ned for å finne din adresse.

Av og til blir en bestilling ikke sendt videre fra CanalDigital til oss, uten at det nødvendigvis er noen logisk grunn for dette. Vi får stadig oppdateringer med bestillinger og avbestillinger, og oppdaterer listen jevnlig. Når vi får inn en ny ordre sender montøren ut en email til kunden med link til skjemaet over med tittel ("Installasjon av fiberbredbånd Sandøya i sommer"), samt en sms, også med link til skjemaet over, og vi legger til adressen på skjemaet. Dersom du får denne emailen og/eller sms'en er du på lista vår, og alt er i orden. Hvis ikke, sjekk følgende:

  • Har du fått en email fra CanalDigital med ordrebekreftelse? Den skal inneholde en PDF file ved navn "Ordrebekreftelse.pdf" og på ordrebekreftelsen vil du finne ditt kundenummer over navn og adresse. Ring til CD (67106090) og spør når ordren din har blitt sendt videre til Tessta. Dersom dette skjedde for under et par uker siden må vi bare vente litt, så kommer den sansynligvis til meg etter hvert. Dersom de skjedde for lenge siden kan du høre om de kan sende den på nytt, men alle de jeg sjekket var sendt videre de siste 2 ukene.
  • Dersom du ikke har fått ordrebekreftelse fra CD, ring dem (67106090) og sjekk om det ligger en ordre på deg likevel. Be dem søke på alle mulige navn og adresser som ordren kan være registrert på. 
    • Dersom de har en ordre på din adresse, be dem sende den til Tessta, eller om den allerede er sent, spør når. Dersom det er under 2 uker siden kommer den mest sansynlig til meg snart. Hvis ikke, si fra til meg så skal jeg følge opp. Det er ca 10 ordre som av en eller annen grunn ikke har kommet frem til meg selv om kundeservice tror de er sendt. Telenor jobber med saken
    • Hvis ikke det ligger inne en ordre på deg, kan du legge inn en ny bestilling. Du skal få de samme vilkårene som de andre som har bestilt. Jeg har vært borti kunder som av en eller annen grunn ikke hadde ordre hos CD, og la inn ny bestilling, og jeg fikk nettopp inn en ordre på en av disse, men jeg kan ikke installere de ennå, da det ikke henger en kveil med fiberkabel på veggen. Se under.

Installasjonsrekkefølge:

Du kan nå finne ca installasjonsdato (ukenr) helt til høyre i tabellen her.
OBS: dersom du IKKE allerede har fiberkabel hengende på veggen, kan jeg naturlig nok ikke koble deg til nettet. Da må noen av kollegene mine fra NewConnection komme og trekke kabel fra stolpe og inn til ditt hus først. Dette vil skje mot slutten av sommeren. Når de har gjort dette vil jeg installere hos deg. Jeg antar dette vil skje i september en gang, i verste fall i oktober.
Dersom du har en kveil med fiber hengende på veggen trenger jeg bare ordren fra CD, så er din eiendom klar til intallering.

Vil du strekke inn fiberkabelen selv?

Har du fått beskjed om at jeg kommer, og lurer på hva som er lurt å ha klart?

Kommentarer